Toyota, elektrikli araç aküsü malzemeleri tedarik etmek için Redwood ile ortaklık kurdu
Nevada merkezli malzeme uzmanı Redwood Materials, Toyota’nın Kuzey Carolina’daki 13,9 milyar dolarlık elektrikli araç (EV) akü fabrikasına geri dönüştürülmüş malzemeler tedarik etmek için Toyota Motor ile uzun vadeli bir anlaşma imzaladı. Bugün açıklanan anlaşma, Redwood’un EV pil bileşenlerinin Toyota tarafından tedarik edilen malzemelerden yeniden üretilmesini ve başta Prius gibi hibrit elektrikli modeller olmak üzere kullanım ömrü sona eren araçlardan geri dönüştürülmesini kapsıyor.
Dünyanın önde gelen pil geri dönüşüm şirketlerinden biri olan Redwood, anlaşmanın değeri veya süresine ilişkin ayrıntıları açıklamadı. Ancak aynı zamanda Tesla’nın kurucu ortağı ve yöneticisi olan Redwood İcra Kurulu Başkanı JB Straubel, yeni sözleşmenin Redwood’un işinin Toyota’nın gelecekteki ihtiyaçlarıyla birlikte büyümesine olanak tanıyacağını söyledi.
Straubel, şirketinin önümüzdeki yıllarda Toyota için bir çözüm olma niyetini dile getirerek Toyota’nın fabrikasını ve potansiyel olarak diğer fabrikaları genişletme olasılığının ipuçlarını verdi. Redwood, ithal malzemelere bağımlılığı azaltarak ve çevresel etkiyi en aza indirerek elektrikli araç maliyetlerini azaltmayı amaçlayan kapalı devre veya dairesel bir pil ekosistemine öncülük ediyor.
Şirket, Amerika Birleşik Devletleri’nde yıllık 1 milyondan fazla elektrikli araç tedarik etmeye yetecek 100 gigawatt saatlik pil bileşeni üretim kapasitesi oluşturmayı planlıyor. Uzun vadede yıllık kapasitenin 500 GWh’ye çıkarılması seçeneği de mevcut.
Yatırımcı web sitesi PitchBook’a göre Straubel tarafından 2017 yılında kurulan Redwood, 5,25 milyar dolarlık değerlemeyle 2 milyar dolar topladı ve 2 milyar dolarlık Enerji Bakanlığı destekli kredi aldı. Şirket, Toyota’ya pil bileşenlerini Sparks, Nevada’daki tesisinden ve sonunda Charleston, Güney Carolina dışında inşa ettiği 3,5 milyar dolarlık tesisten tedarik etmeyi planlıyor.
Redwood, geri dönüştürülmüş lityum, nikel ve kobalttan yapılmış yeniden üretilmiş katot aktif malzemesinin yanı sıra geri dönüştürülmüş bakırdan yapılmış anot folyosunu da satacak. Bu iki bileşen mevcut lityum iyon pillerin maliyetinin büyük bir kısmını oluşturuyor.
Pek çok şirket, ABD Enflasyonu Azaltma Yasası’ndaki teşviklerden ve Çin’den pil ve ekipman ithalatını azaltmayı amaçlayan benzer hükümlerden yararlanmak için Kuzey Amerika’da pil bileşenleri üretme planlarını duyurdu.
Redwood daha önce diğerlerinin yanı sıra Panasonic, Volkswagen ve Ford tarafından da kullanılmıştı (IS: FROTOŞirket, Nevada’da Tesla ile ortak elektrikli araç aküsü tesisi işleten Panasonic’e de yeniden üretilmiş akü bileşenleri satıyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zeka desteğiyle oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.