Durdurulan Tedarik Tüneli, sürücülerin yılda yaklaşık 300 milyon lira zarar etmesine neden oluyor
Durdurulan Tedarik Tüneli, sürücülerin yılda yaklaşık 300 milyon lira zarar etmesine neden oluyor
Zaman ve yakıt kaybı
Kabataş’tan Levent’e ulaşımı 5 dakikaya indirecek proje atıl durumda
İSTANBUL 4 yıldır atıl durumda olan Kabataş-Levazım Tünel Projesi’ni durdurmanın bedeli sürücülere ağır geldi. Günde 100 bin aracın geçmesi planlanan proje durdurulduğunda ortalama hesaplamalara göre yılda 300 milyon liralık yakıt tasarrufu kaybediliyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından 2018 yılında yapımına başlanan Dolmabahçe-Levazım Tüneli’ndeki çalışmalar, 2019 yerel seçimlerinin ardından durduruldu. İstanbul trafiğinin değerli noktalarından biri olan Beşiktaş ve bölgesinde trafiği rahatlatacak tünel sayesinde 70 dakikalık yol 5 dakikaya indirilmesi planlandı.
Trafiği rahatlatma ve zamandan tasarruf sağlamanın yanı sıra yapımı durdurulan projenin ekonomik etkisi hesaplandı. 7.8 km’lik tünel, Kabataş’tan Mecidiyeköy’e giden trafiği by-pass edecek ve Levent’e kesintisiz ulaşım sağlayacaktı. Hesaplamalara göre sürücüler söz konusu tüneli kullanamadıkları için yılda 288 milyon liralık yakıt tasarrufundan mahrum kaldılar.
Tünele yıllık 702 milyon lira, mevcut yola 990 milyon lira
Günlük 100 bin araç geçişi düşülürse ve ortalama bir aracın km’de 2,50 lira tükettiği dikkate alınırsa, tünel kullanımında bir günde toplam 1 milyon 950 bin lira yakıt harcanıyor. Ayda yaklaşık 58 milyon 500 bin lira akaryakıt tüketileceği hesaplandı.
Sürücüler 288 milyon liralık birikim kaybetti
Aynı hesaba göre normal şartlarda Kabataş’tan Levent’e E-5 karayolu kullanılarak 11 km katedilmektedir. 100 bin araç karayoluna çıktığında ayda 82,5 milyon lira, yılda 990 milyon lira akaryakıt harcıyor. Bu hesaba göre sürücüler yılda 288 milyon lira, ayda 23.3 milyon lira tasarruftan mahrum kalıyor.
Trafik rahatlayacak
Tünel çalışmaları İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu tarafından durdurulmasaydı Taksim, Kabataş ve Kağıthane istikametinden gelen araçlar kesintisiz olarak Zincirlikuyu, Levent, Etiler ve Ortaköy’e ulaşacaktı. Böylece Dolmabahçe-Arz ortasında 70 dakika süren yolculuk süresi 5 dakikaya inmiş olacaktı. Tünel, Piyalepaşa-Dolmabahçe Tüneli çıkışından başlayacak ve Ortaköy Vadisi’nde sona erecekti. Bu sayede Beşiktaş ve bölgesindeki trafik önemli ölçüde rahatlamış olacak.
İmamoğlu projeyi durdurdu
Projeyi durduran İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, “Günde 40-50 bin araç geçecek diye niye para harcayayım?” Sözlerini kullandı.
“Tünelin durdurulması bizim için iyi bir durum değil”
Servis nakliyecisi olan Şehmus Öztürk, tünelin İstanbul trafiğini rahatlatabileceğini belirterek, “Ne kadar yol yapılırsa yapılsın İstanbul trafiği için yetersiz kalıyor ama bu tünelin yapılması bizi çok rahatlatacak. Şehir genişliyor, nüfusu artıyor. Tünelin durdurulması bizim için iyi bir durum değil. Zamanımızın büyük bir kısmını trafikte geçiriyoruz. Zaman bizim için değerli ve bu tünelin yapılması da bizim için değerli. . Maç günleri buradaki diğer tüneller ve yollar kapalı, trafik daha da fazla. Sanırım bu tünel yapılsaydı kullanma şansımız olurdu. Ama artık otobana çıkıp Taksim’e bu kadar gidiyoruz” dedi.
“Biz öğrenciler için hızlı bir ulaşım yolu olacak”
Öğrenci Ali İmran Yıldızhan, “Beşiktaş stadında oynanacak maçlarda tünel açılıp yollar kapatılsa ve otobüsler geç kalksa çok daha iyi olur. Stadyumun yanından yola çıkış yok. Bu tünel açıldı, bizi çok rahatlatır.Tünelin açılması trafiği çok azaltır.1 buçuk saatlik yolu 10-15 dakikaya çıkarıyor.Açılırsa 100 metrelik bir yol olacağı söyleniyor. Biz öğrenciler için hızlı ulaşım yolu. Burayı sık sık kullanıyoruz ama şu anda durdurmaları çok vahim bir durum.”