Avrupa’nın ticaret yolu iklim değişikliği tehdidi altında
Bloomberg’in haberine göre Ren yakınlarında bulunan kimya şirketi BASF’nin lojistik operasyonlarını tren ve tırlara taşıdığı, plastik üreticisi Covestro’nun ise üretimi Belçika’ya taşımayı planladığı bildirildi.
Öte yandan üreticiler mal stoklarken, elektrik şirketlerinin akaryakıt depoladığını ve gemi filolarının yenilenmeye başladığını belirtti.
Söz konusu analizler ile lojistik aksamaların önüne geçilmesi amaçlanırken, bazı gemilerin normal kapasitelerinin ancak yarısını taşıyabildiği bildirildi.
İsviçre Ren Limanları Müdürü Florian Röthlingshöfer’e göre, su seviyesindeki 10 santimetrelik bir düşüş, gemi başına yaklaşık 100 ton daha az kargo ile sonuçlanıyor.
Almanya Federal Su Yolları Mühendislik ve Araştırma Enstitüsü Direktörü Christoph Heinzelmann, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “Bugün bir istisna olan bu durum, gelecekte normal karşılanacak ve bu nedenle daha fazla kısıtlama gündeme gelecek.” söz konusu.
Öte yandan Ren nehrini geçen 8 bin 900 geminin onarımının 99 milyar dolara mal olabileceği belirtiliyor. Yapılması gerekenler bununla da bitmiyor. Fazladan envantere ve yeterli depolama alanına ihtiyaç olduğu belirtilirken, devletin çalışmalarının yavaş ilerlediği vurgulandı.