Haber

Afet İmar Fonu kurulmasına ilişkin teklif Türkiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonuna sunuldu.

Afet İmar Fonu Kurulmasına Dair Kanun Teklifi ile Kamu Finansmanı ve Borç Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanunda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda görüşülmeye başlandı.

AK Parti Giresun Milletvekili Cemal Öztürk, teklifin ilk imzacısı olarak yaptığı sunumda, 6 Şubat’ta Kahramanmaraş’ta meydana gelen depremlerde 46 binden fazla kişinin hayatını kaybettiğini, 100 binden fazla kişinin de yaralandığını hatırlattı.

Maddi kayıpların hesap edilemeyecek kadar büyük olduğuna işaret eden Öztürk, depremde hayatını kaybedenlere Allah’tan rahmet, yaralılara şifa diledi.

İlk dakikadan itibaren devlet ve milletin yaraları sarmak için el ele çalıştığını ve çalışmaya devam ettiklerini belirten Öztürk, “Ölüyü geri getirmek elbette mümkün değil ama biz istersek mümkün olur. yaraları sarmak, acıları dindirmek için birlikte çalışın.Devletimiz güçlü, milletimiz yardımseverdir.Zorlukların üstesinden geleceğiz, şehirlerimizi, kasabalarımızı, köylerimizi yeniden inşa edeceğiz.”

Öztürk, tasarının afet bölgesi ilan edilen ve etkisi olan bölgelerde imar, altyapı ve üstyapı çalışmaları için gerekli kaynakların temini, yönetimi ve transferi amacıyla Hazine ve Maliye Bakanlığı bünyesinde “Afet İmar Fonu” kurulmasını hedeflediğini kaydetti. doğal afetler nedeniyle genel yaşam üzerinde. .

Türkiye’de afet yönetimi konusunda bilgi veren Öztürk, 2009 yılında İçişleri Bakanlığı, Sivil Savunma Genel Müdürlüğü, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı, Afet İşleri Genel Müdürlüğü ve Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi, Afet ve Acil Durum İdaresi’ni (AFAD) kurdu. .

Öztürk, AFAD-Acil Durum Özel Hesabı, AFAD-Afet Konutları İnşası, AFAD-Yerel Yönetimlere Altyapı Hasar Kapsamında Yardım, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı-Kentsel Dönüşüm Özel Hesabı, Kamu İdareleri- olduğunu söyledi. Afetlerden Zarar Gören Kamu Yatırımlarının Tamir veya Yeniden İnşa Hesapları çerçevesinde gerçekleştirilmektedir. Öztürk, afet ve acil durumlar kapsamındaki bütçe harcamalarının dışında, bu kapsamdaki harcamaları gerçekleştirmek üzere fonlar kurulduğunu ve bu fonların 2001 yılından önce kaldırıldığını vurguladı.

“Tek elden izleme ve yönetim”

Fonun mali disiplini bozduğu, bütçe birliğini bozduğu ve kaynakların etkin kullanılması ilkelerinden uzaklaşıldığı gerekçesiyle kapatıldığını kaydeden Öztürk, “Kahramanmaraş’ta 6 Şubat’ta meydana gelen depremin ardından afetin boyutu ve bu büyüklük karşısında bölgenin yeniden yapılanma, altyapı ve üstyapı çalışmalarının karşılanması için Afet İmar Fonu’nun kurulmasına ihtiyaç duyulmuştur.”

Teklifle, doğal afetler nedeniyle yapılacak imar faaliyetleri kapsamındaki harcamaların sadece bu amaçla oluşturulmuş ve merkezi yapı ile birlikte çalışacak bir fon aracılığıyla yapılmasının planlandığını kaydeden Öztürk, şunları söyledi: Fonun kuruluşu ile ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar tarafından yapılan yardımların tek elden izlenmesi ve yönetilmesi amaçlanmaktadır.

Fonun kurulmasıyla birlikte uluslararası yardımların aktif olarak sağlanacağını ve doğal afetler nedeniyle gerçekleştirilecek projelere hızla kaynak aktarılabileceğini kaydeden Öztürk, teklifin içeriği hakkında şu bilgileri verdi:

“Fon ile ayrıca doğal afetler nedeniyle genel hayatı etkileyen afet bölgesi ilan edilen bölgelere yapılacak harcamaların şeffaf bir şekilde izlenmesi amaçlanıyor. Ayrıca fondan kamuya aktarılan kaynak kurum ve kuruluşlar ilgili idare bütçesine gelir ve gider olarak kaydedilecek.Kurumların harcamaları bütçe istikrarını olumsuz etkilemezken, harcamaların bütçe dahilinde takibi mümkün olacak. Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın yabancı finans kuruluşları, ülke birlikleri, çok taraflı kalkınma bankaları ve uluslararası finans kuruluşları ile yapacağı toplantılarda kurulması planlanan Afet İmar Fonu gündeme geldi.

Finansman imkânı, doğrudan fon tarafından yapılacak finansman anlaşmaları yoluyla veya Hazine ve Maliye Bakanlığınca alınan kredilerin fona karşılıksız tahsis edilmesi suretiyle gerçekleştirilebilir. Ayrıca, mali kaynakların belirli bir kurum veya kuruluşa münhasıran kullanması amaçlanan kredi olanaklarından azami ölçüde yararlanmak amacıyla Hazine ve Maliye Bakanlığınca kullanılacak krediler, bir geri ödeme gücü sınırlı olan kurum ve kuruluşlara yük olmayacak şekilde Zelzele bölgesinin yeniden inşası ve inşasına ilişkin finansman ihtiyacının bütçe istikrarını olumsuz etkilemeden karşılanabilmesi için mümkün olduğunca uzun vadeli ve uygun şartlı dış finansman kaynaklarından yararlanılması mümkündür.

Öztürk’ün sunumunun ardından teklif müzakere edildi.

haberonikisubat.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu