Ekonomi

ABD’li liman işçilerinin grevi Avrupalı otomobil üreticileri için risk oluşturuyor

Sektör yetkilileri ve analistlere göre, Avrupalı otomobil üreticileri, ABD’nin Doğu Kıyısı ve Körfez Kıyısı limanlarındaki devam eden liman işçileri grevi nedeniyle önemli zorluklarla karşı karşıya ve bu durum operasyonlarında büyük aksamalara yol açma potansiyeline sahip. Salı günü erken saatlerde başlayan grev, ülkenin okyanus taşımacılığının yaklaşık yarısını durdurdu ve bu ölçekte bir eylem neredeyse 50 yıldır ilk kez gerçekleşiyor.

45.000 liman işçisini temsil eden Uluslararası Liman İşçileri Birliği, ABD Denizcilik İttifakı ile yeni bir altı yıllık sözleşme için müzakere halinde. Grev devam ederken, Otomotiv İnovasyon Birliği, Beyaz Saray’a müdahale çağrısında bulunarak, uzun süreli bir grevin otomotiv tedarik zinciri, ekonomik istikrar ve ulusal güvenlik üzerinde ciddi sonuçlar doğurabileceğini vurguladı.

Otomotiv İnovasyon Birliği CEO’su John Bozzella, etkilenen limanların önemini vurgulayarak, geçen yıl ABD’nin tüm motorlu taşıt ve parça ticaretinin %34’ünü yönettiklerini ve bunun 135,7 milyar dolara tekabül ettiğini belirtti. HCS International CEO’su Steve Hughes, otomobil üreticilerinin bir süre araç teslimatları olmadan idare edebileceklerini, ancak parça kıtlığının zararlı olabileceği konusunda uyardı. Hughes, General Motors dahil birçok aracın Avrupa ve Asya’dan gelen parçalar içerdiğine dikkat çekti.

Motor ve Ekipman Üreticileri Birliği de Başkan Joe Biden’dan müzakerelerin yeniden başlaması için müdahale etmesini istedi. Parça kıtlığı, araç üretiminin azalmasına yol açabilir ve Stellantis (NYSE:STLA) gibi yüksek araç stoklarına sahip bazı otomobil üreticileri bir yavaşlamayı sessizce memnuniyetle karşılayabilse de, uzun süreli bir grevin genel etkisi vahim olabilir.

Barclays analisti Dan Levy, ABD’ye otomobil parçaları ithalatının %70’inin etkilenen limanlardan geçtiğini belirtti. Özellikle Avrupalı otomobil üreticilerinin, ithalat ve ihracat için Baltimore ve Güneydoğu limanlarına bağımlılıkları nedeniyle en çok etkileneceğini kaydetti. BMW (ETR:BMWG) ve Volvo (OTC:VLVLY) gibi şirketler durumu izliyor ve acil durum planları geliştiriyor; Volvo Car henüz önemli bir etki hissetmediğini belirtti.

Kamyon üreticisi Volvo, parça stoklamış ve grevin etkisini en aza indirmek için sevkiyatları yeniden yönlendirmeyi düşünüyor, kısa vadede herhangi bir etki beklemiyor. Detroit merkezli otomobil üreticileri, sektör stoklarının azalmasından mütevazı bir fayda görebilir, bu da fiyatlandırma baskısını sınırlayabilir.

General Motors (NYSE:GM) ve Ford (NYSE:F) daha çok parça ithalatından etkilenebilir; GM detayları açıklamadan acil durum planlarının olduğunu doğruladı. Ford da durumu izliyor, ancak olası etkiler hakkında spekülasyon yapmak için henüz erken.

Asyalı otomobil üreticileri daha az etkilenebilir; Toyota (NYSE:TM) son zamanlarda ekstra araç stoku oluşturdu. Toyota Kuzey Amerika İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Jack Hollis, şirketin müzakereleri yakından takip ettiğini belirtti. Mazda, Honda (NYSE:HMC) ve Nissan (OTC:NSANY) grevin etkisini kabul etti ve acil durum önlemleri uyguladı, ancak ayrıntılar açıklanmadı. Hyundai (OTC:HYMTF), lojistik iştiraki Hyundai Glovis’in araç teslimatının devam etmesini sağlamak için alternatif planlar üzerinde çalıştığını belirtti.

Grevin süresi, otomotiv endüstrisi üzerindeki etkisinin boyutunu belirlemede kritik bir rol oynayacak ve şu anda Avrupalı otomobil üreticileri en büyük risk altında görünüyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulundu.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu